Bekende DJ's massaal achter HOUSE of DJ's (incl. VR film)

Naast Tiësto nu ook R3hab en Dannic ambassadeurs HOUSE of DJ's

242109 v20 006 2bb245 large 1491209406

Meer en meer dj's spreken hun support uit voor HOUSE of DJ's, het epicentrum van de Dutch Dance, wat de nieuwe hotspot in Amsterdam moet worden voor zowel dj's als liefhebbers. Deze week gaan maar liefst twee wereldberoemde Nederlandse dj's, R3hab en Dannic, vierkant achter HOUSE of DJ's staan. En waarschijnlijk volgen binnenkort meer...

"Een concept als HOUSE of DJ's bestaat nog nergens ter wereld. Ik denk dat het veel bezoekers gaat trekken."

Tiësto

Discover Dutch Dance

Ambassadeur van het eerste uur, Tiësto prijst HOUSE of DJ's o.a. omdat het een compleet verhaal laat zien. HOUSE of DJ's is niet alleen een Experience Centre, waar al je zintuigen worden geprikkeld en je vele varianten van Dutch Dance ziet, hoort en beleeft. Uiteraard zien fans hun idolen in de Hall of Fame, maar er is ook aandacht voor stage building en festivalorganisatie. HOUSE of DJ's is bovendien een verzamelplaats en broedplek voor dj's zelf, inclusief studio's. Met een HOUSE of DJs café erbij is het plaatje van de fysieke locatie compleet. Maar de digitale backbone maakt het concept pas echt rond. Op het HOUSE of DJ's platform komen fans en dj's samen, om elkaar te inspireren, te genieten van al het moois wat Dutch Dance te bieden heeft en elkaar verder te helpen.

Wil je weten hoe de Hall of Fame eruit gaat zien, check dan deze VR film. Kijk met je muis om je heen.

Hqdefault

Deze en meer beelden vind je ook in het uitgebreide online concept book.

Support van DJ's

Dannic is een van de twee nieuwe ambassadeurs: "Als dj en producer krijg ik dagelijks veel vragen over hoe je een dj wordt, het produceren, het reizen. Dat er nu met HOUSE of DJ's een plek gecreëerd wordt waar iedereen meer kan leren over het dj-vak, vind ik te gek. Zo kunnen wij inzicht geven in ons werk en kan het publiek op een entertainende en educatieve manier kennismaken met het produceren van muziek.”

Eerder sloten de volgende dj's zich al aan, die HOUSE of DJ's publiekelijk ondersteunen en materialen beschikbaar stellen:

242121 ambassadeurs 352e2d original 1491211520

Quotes en beelden vind je op de site van HOUSE of DJ's en in de film onderaan de pagina.

Gezocht: meer support van investeerders

Tot voor kort was Breda in beeld als vestigingsstad, omdat veel Nederlandse dj's, zoals Tiësto, Hardwell, Dannic en R3hab, daar hun roots hebben. Arnold van der Leden, initiatiefnemer: "Onderzoek van LAgroup wees echter uit dat de bezoekersaantallen in Amsterdam substantieel hoger zouden zijn, een kleine 300.000. Dan is HOUSE of DJ's vanaf dag 1 een goed lopend bedrijf. Daarom zijn we nu in Amsterdam gestart met de zoektocht naar de beste locatie voor het epicentrum van Dutch Dance. Ook zijn we druk aan het praten met nieuwe investeerders. De financiering van HOUSE of DJ's, een project van zo'n 4,5 miljoen, wordt een gezonde mix tussen eigen en vreemd vermogen. Daarom zijn we nu ook een crowdfunding gestart, waarmee we € 250.000 willen ophalen. Iedereen die gelooft in de kracht van Dutch Dance en ons project roepen we dan ook op om ons te steunen via crowdfundingplatform Symbid. De komende tijd gaan we ons vooral concentreren op een locatiekeuze, het ontwikkelen van digitale content en bouwen we aan een nog groter netwerk en community."

Hqdefault
Over HOUSE of DJ's

HOUSE of DJ’s is een wereldwijd uniek concept dat het permanente uithangbord van de Dutch dance zal zijn. Een verzamelpunt en broedplaats van dj’s en tevens een enorme (internationale) trekpleister voor fans, die meer willen leren over de geheimen van de Nederlandse dance. Een plek gemaakt voor vermaak, verdieping en adoratie.

Een concept als HOUSE of DJ’s bestaat nog nergens ter wereld. Wij omschrijven het als het epicentrum van de Dutch Dance. Hier komen dance liefhebbers en dj’s samen om geschiedenis te schrijven. HOUSE of DJ’s heeft hier de rol van zowel entertainer als conservator en biedt fans niet alleen een fun experience, maar ook kennis en biedt tegelijkertijd (nieuwe) dj’s een inspiratieplek om zich te ontwikkelen.

Deze hotspot, die in 2019 in Amsterdam gereed is, zal voor een groot deel bestaan uit de Dutch Dance Experience. Hier kan je alle facetten van dance beleven; van stagebuilding, festivalorganisatie tot die felbegeerde plek on stage. Alle genres komen aan bod en uiteraard zie je de grootheden van de scene terug in de hall of fame. Er is een DJ Centre waar je over het dj-vak kunt leren en studio’s en productieruimtes kan huren. Wanneer dj’s en bezoekers toe zijn aan een hapje en een drankje, kunnen ze terecht in het HOUSE of DJ’s Café, een horecavoorziening die de sfeer van Dutch Dance ademt.

HOUSE of DJ’s zal al een begrip in de dance wereld zijn voordat het gebouw er staat. Want wat is een epicentrum van electronic dance muziek zonder digitale backbone? Voor dance fans creëren we met een digitaal platform met verzamelde en eigen content. Van mooie materialen van dj’s en event kalenders tot het droppen van demo’s en het stellen/beantwoorden van technische vragen. HOUSE of DJ’s neemt daarin de rol van een onafhankelijke autoriteit, een kruising tussen curator en mediahuis.

www.houseofdjs.nl